Mammas mysrum

För några månader sen bestämde jag mig för att styla mammas datorrum. Det var ett tråkigt rum med trista gardiner, en säng med grejor på, kort över en hel vägg, datorbord, sybord, tvättställning etc i rummet.
Eftersom min kamera jag hade då var så usel blev det inga Före-bilder.
Men så här blev det efter iaf!

Köpte vanliga huvudkuddar som jag delade i två.
Sedan sydde jag säng- och kuddöverdrag.
 Tyg hittade jag på second-hand i form av stuvbitar och dukar. Tog även mina gamla gardiner!
Armstöden är en skumgummimadrass jag rullat ihop.





Lammet var tygmönster på huvudkudden.
Klippte ut ett par stycken och zigg-zaggade dit dom.
Färgerna passade så bra ihop med resten och sen så blev det en lite fräck brytning mot den övriga stilen.


Garderobsdörrarna lyste vita och tråkiga så jag fick tag i reaprisade gardiner.
Satte upp en svart gardinstång på fästen.





Mattan fick jag av syrran men gav den till mamma innan jag ens hann få hem den.



Köpte ett omålat bord av spånskivor på second-hand.
Mönstret hittade jag på nätet.
Använde färger som plommonlila, rostrött, currygult, skogsgrönt och en lite kornblå.
(Glömde dock att måla över skruvhuvudena!)
Bladguldade den yttersta biten...

Och limmade på tyg med värmepistol, på kanterna.

Gjorde lampor av grenar, färgat bakpapper och metalltråd.



Blandade även i lite tyg i taklampan men det syns dåligt på bilderna.





Liten beskrivning:
Stommen av pinnar fäste jag ihop med metalltråd och målade den guld.
Bakpappret skrynklade jag ihop och la det i en bytta med vatten.
Jag kramade pappret med händerna tills pappret sugit åt sig vattnet.
(Låt inte pappret ligga i utan börja krama det direkt!)
Sedan vecklade jag ut det på ett tidningspapper, målade (slaskade) på med vattenfärg och lät det torka.
Bakpappret limmade jag fast på stommen med limpistol.

På second-hand hittade jag denna doftfontänen.
Duken var second-hand den med.
Delade den på längden och zigg-zaggade kanterna så jag fick en duk till blomsterbrädan med!



I mammas garderob fanns en passande tavelram.



Med tavla i förstås!



Tja, det var väl allt för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Solveig Björklund

Ujujuj så snyggt det ser ut och det är ännu mysigare i verkligheten.

Kram och tack för hjälpen/mamsen

2008-09-01 @ 11:45:18
Postat av: Anonym

lämna mej för fan ifred och MINA BARN





2008-09-10 @ 23:46:10
Postat av: Fixa Hemma

Ang. ovan anonyma kommentar:

Man äger inte sina barn, man förtjänar dom.

Inget barn blir lyckligt av gap, skrik, hot och slag!

2008-09-21 @ 20:27:26
Postat av: sandra

väldigt snyggt gjort:)

2010-04-14 @ 18:30:46
URL: http://zazzis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0